Fransa ve İngiltere Moskova'ya Müzakereci Gönderdi
MOSKOVA - Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Fransa ve İngiltere'nin Moskova'ya kendi temsilcilerini gönderdiğini açıkladı. Lavrov, Moskova'nın görüşme taleplerini hiçbir zaman geri çevirmediğini vurguladı.
"Macron ve Londra'dan Elçiler Geldi"
Lavrov, Uluslararası Bilim ve Uzman Forumu "Primakov Okumaları" nda yaptığı konuşmada, "Fransa Cumhurbaşkanı Macron elçiler gönderdi. Onları kabul ettik. Dürüst olmak gerekirse, Londra'dan da elçiler geldi" dedi. Rusya Dışişleri Bakanı, Moskova'nın görüşme taleplerine her zaman açık olduğunu belirterek, "Asla birisinin gelip konuşma talebini geri çevirmedik" ifadelerini kullandı.
Moskova'dan Diplomatik Açıklık Vurgusu
Lavrov'un bu açıklamaları, Rusya'nın Batı ile diyalog kanallarını kapalı tutmadığı yönündeki mesajı olarak yorumlandı. Daha önce de Rus yetkililer, Ukrayna krizi de dahil olmak üzere uluslararası meselelerde görüşmelere hazır olduklarını sık sık dile getirmişti.
ABD ile Temaslar da Sürüyor
Lavrov, ABD ile temasların da sürdüğünü hatırlattı. Mayıs ayında Dışişleri Bakan Yardımcısı Sergey Ryabkov, Lavrov ile ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio arasındaki görüşmelerin sıklığının, temel konulardaki ilerlemeye bağlı olduğunu belirtmişti. Lavrov, Rusya'nın ABD yönetimiyle temaslara açık olduğunu ve Rus pozisyonunun Alaska'daki görüşmelerde Amerikan tarafına iletildiğini de sözlerine ekledi.
Lavrov'un bu açıklamaları, Batı ile Rusya arasındaki diplomatik trafiğin sürdüğünü, ancak ciddi bir ilerleme kaydedilmediğini gösteriyor. Özellikle Fransa ve İngiltere'nin Moskova'ya elçi göndermesi, bu ülkelerin dolaylı da olsa diyalog kanallarını açık tutma iradesini ortaya koyuyor.
